ساخت پاورپوینت‌ با هوش مصنوعی 

25 شهریور 1403 - آخرین بروزرسانی: 25 شهریور 1403
پاورپوینت
زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

آماده کردن پاورپوینت شاید ساعت‌ها به زمان نیاز داشته باشد. اغلب افراد هم صرفا بر روی محتوای پاورپوینت و ارائه خود تمرکز می‌کنند و دیگر از پس جذابیت ظاهری و بصری پاورپوینت بر نمی‌آیند. در این جا هوش مصنوعی به کمک شما می‌آید؛ به گونه‌ای که می‌توانید تنها با چند کلیک ساده و وارد کردن محتوای ارائه خود، از ابزارهای هوش مصنوعی برای پاورپوینت استفاده کنید. در این مطلب به چگونگی ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی و معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی‌ برای ساخت پاورپوینت پرداخته‌ایم؛ پس با ما همراه باشید.

ساخت پاورپوینت توسط متخصصان حرفه‌ای با بهترین هزینه

 

 سایت PopAi

Popai یک هوش مصنوعی است که با سرعت و به سادگی پاورپوینت‌های حرفه‌ای را برای شما می‎سازد. مراحل ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی PopAi به شرح زیر است:

  1. ثبت‌نام و ورود به سایت Popai، به آدرس https://www.popai.pro با استفاده از ایمیل.
  2. انتخاب گزینه Create، پس از ورود به حساب کاربری.
  3. انتخاب Create with AI، در پنجره باز شده.
  4. دادن دستورات موردنظر به هوش مصنوعی، در کادر کوچکی که در پایین صفحه قرار دارد؛ به عنوان مثال: “Create a presentation about the benefits of artificial intelligence” (ایجاد یک ارائه در مورد مزایای هوش مصنوعی)
  5. انتخاب گزینه Create presentation about، برای سهولت کار و وارد کردن موضوع موردنظر خود.
  6. اکنون Popai به صورت خودکار چندین اسلاید با محتوا و طراحی مناسب ایجاد می‌کند. در صورت تمایل، می‌توانید این اسلایدها را به دلخواه خود ویرایش کنید.
  7. می‌توانید تصاویر، نمودارها، و سایر عناصر بصری را به اسلایدهای خود اضافه کنید.
  8. هوش مصنوعی Popai از طرح‌های متنوعی برای پاورپوینت‌ها استفاده می‌کند. شما می‌توانید طرح موردنظر خود را انتخاب کرده و یا آن را شخصی‌سازی کنید.

Popai به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی برای پاورپوینت، مزایای بسیاری هم دارد؛ از جمله آن مزایا عبارت‌اند از:

  • ایجاد پاورپوینت با Popai بسیار سریع‌تر از روش‌های سنتی است.
  • Popai پاورپوینت‌هایی با طراحی زیبا و حرفه‌ای ایجاد می‌کند.
  • استفاده از این ابزار بسیار آسان است و نیاز به دانش فنی خاصی ندارد.
  • هوش مصنوعی Popai از طرح‌های متنوعی برای پاورپوینت‌ها استفاده می‌کند.
  • این ابزار از GPT-3.5 و GPT-4 هم بهره می‌برد.

 

مطلب پیشنهادی: ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی

 

 ابزار SlidesAI

سایت

SlidesAI نیز برای ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی تدارک ‌دیده‌ شده است. این ابزار به شما در ساخت ارائه‌های جذاب و حرفه‌ای در کمترین زمان، کمک می‌کند. این ابزار، قادر است به صورت خودکار اسلایدهایی با طراحی زیبا و محتوا مرتبط با موضوع شما را ایجاد کند.

از ویژگی‌های کلیدی SlidesAI می‌توان به سرعت بالای آن در ایجاد اسلایدها اشاره کرد. به صورتی که با SlidesAI، دیگر نیازی به صرف ساعت‌ها وقت برای طراحی و تنظیم اسلایدها نخواهید داشت. این ابزار به سرعت و به صورت خودکار اسلایدهای شما را ایجاد می‌کند. رابط کاربری SlidesAI نیز بسیار ساده و کاربرپسند است؛ حتی اگر تجربه زیادی در طراحی ندارید، می‌توانید به راحتی با این ابزار به ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی بپردازید.

این ابزار به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی برای پاورپوینت، قالب‌ها و الگوهای طراحی متنوعی را درون خود دارد. با استفاده از الگوهای طراحی متنوع و جذاب، به شما کمک می‌کند تا ارائه‌تان، ظاهری حرفه‌ای و متناسب با موضوع داشته باشد. SlidesAI به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی پاورپوینت، مجهز به الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی است. بر این اساس قادر است به صورت خودکار محتوای مرتبط با موضوع شما را پیدا کرده و آن را به صورت منظم در اسلایدها قرار دهد.

از SlidesAI می‌توانید در ارائه‌های تجاری برای ارائه محصولات و خدمات جدید، گزارش‌های مالی، ارائه‌های آموزشی برای تدریس دروس مختلف، ارائه سمینارها و پروژه‌های دانشجویی و همچنین سخنرانی‌ها استفاده کنید.

آموزش استفاده از SlidesAI برای ساخت پاورپوینت

در ادامه، مراحل استفاده از این ابزار را برای شما شرح می‌دهیم:

  1. برای ثبت‌نام و ورود به وب‌سایت رسمی SlidesAI مراجعه کنید.
  2. بر روی گزینه ثبت‌نام (Sign up) کلیک کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.
  3. پس از ورود به حساب کاربری، روی گزینه ایجاد پروژه جدید، Create new project، کلیک کنید.
  4. متن موردنظر خود را به صورت مستقیم در کادر متنی وارد کنید. می‌توانید متن را به زبان فارسی یا انگلیسی وارد کنید. اگر متن موردنظر، در قالب فایل ورد (docx) یا PDF است، آن را در قسمت مشخص شده در سایت آپلود کنید.
  5. SlidesAI با تحلیل متن شما، موضوع اصلی ارائه را تشخیص می‌دهد. می‌توانید موضوع پیشنهادی را تغییر داده یا موضوع دلخواه خود را وارد کنید. امکان انتخاب سبک طراحی از میان گزینه‌های موجود هم هست.
  6. در صورت تمایل، اسلایدها را تغییر دهید.
  7. پس از انجام مراحل بالا، روی گزینه ایجاد پاورپوینت، Generate presentation، کلیک کنید.
  8. SlidesAI به صورت خودکار اسلایدهای پاورپوینت را بر اساس متن و تنظیمات انتخابی، ایجاد می‌کند.
  9. پس از اتمام فرایند ایجاد، پاورپوینت را به صورت فایل PPTX دانلود کنید.

 

مطلب پیشنهادی: ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

 

Tome؛ دستیار هوش مصنوعی ساخت پاورپوینت

سایت

Tome یک ابزار نوآورانه برای ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی است. با کمک این ابزار می‌توانید ارائه خود را با سرعت بیشتری آماده کرده و به مخاطبان خود منتقل کنید. Tome پاورپوینتی جذاب هم از نظر بصری و محتوایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تنها کافی است یک موضوع یا ایده را با Tome در میان بگذارید. این ابزار هوش مصنوعی برای پاورپوینت، به طور خودکار یک ارائه کامل با اسلایدهایی زیبا، متن‌هایی جذاب و تصاویر مرتبط با آن را به شما تحویل خواهد داد. در ادامه آن هم امکان این را دارید به راحتی متن‌ها، تصاویر و طرح‌بندی‌های ارائه را ویرایش داده و مطابق سلیقه خود تغییر دهید. در این پلتفرم همچنین می‌توانید با سایر افراد تیم خود بر روی یک پروژه یکسان همکاری داشته و به صورت هم‌زمان بر روی ارائه‌ کار کنید.

ویژگی‌های کلیدی Tome شامل موارد زیر است:

  • Tome به عنوان ابزار ساخت پاورپوینت، از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای برای تولید متن، تصاویر و طرح‌بندی‌های خلاقانه استفاده می‌کند.
  • استفاده از آن بسیار ساده بوده و نیازی به دانش فنی خاصی ندارد.
  • در Tome طیف گسترده‌ای از قالب‌های آماده برای انواع ارائه‌ها وجود دارد.
  • Tome با سایر ابزارهای محبوب مانند Google Drive، Slack و Zoom هماهنگی بی‌نظیری دارد و با آن‌ها قابل ادغام است.
  • برای تمامی طیف‌ها اعم از دانشجویان و دانش‌آموزان، کارمندان و مدیران، مربیان و مدرسان و همچنین انواع سبک‌های ارائه شامل ارائه پروژه‌های تحقیقاتی و سمینارها، ارائه گزارش‌ها، ایده‌ها و طرح‌های تجاری و برای ایجاد ارائه‌های آموزشی جذاب قابل استفاده است.

راهنمای استفاده از Tome برای ساخت پاورپوینت

در ادامه، مراحل گام‌به‌گام استفاده از Tome برای ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی را آموزش می‌دهیم:

  1. ورود به وب‌سایت این ابزار، به آدرس https://tome.app و ثبت‌نام در این وب‌سایت.
  2. پس از ورود، بر روی دکمه Create در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  3. Tome قالب‌های مختلفی را برای انواع ارائه‌ها در اختیار کاربران قرار داده است. قالب موردنظر خود را انتخاب و یا از ابتدا شروع به ساخت آن کنید.
  4. در کادر مربوط، موضوع ارائه خود را به طور دقیق و کامل وارد کنید.
  5. تولید متن ارائه با استفاده از Tome. Tome این توانایی را دارد که متن‌های مرتبط با موضوع ارائه را تولید کند. امکان ویرایش و تغییر این متن‌ها نیز وجود درد.
  6. تولید تصاویر با استفاده از Tome. می‌توانید تصاویر مرتبط با موضوع خود را با استفاده از Tome تولید کنید. امکان استفاده از این تصاویر در اسلایدها وجود دارد.
  7. در ادامه Tome طرح‌های مختلفی را برای اسلایدها پیشنهاد می‌دهد. از میان این طرح‌ها، طرح موردنظر خود را انتخاب کنید.
  8. سفارشی‌سازی ارائه با ویرایش متن و تغییر تصاویر.
  9. مشاهده اسلایدها. پس از اتمام ساخت ارائه، اسلایدهای خود را به صورت آنلاین مشاهده می‌کنید.
  10. اکنون می‌توانید ارائه خود را به صورت فایل PDF یا فایل ارائه (مانند PowerPoint) دانلود کنید.

 

مطلب پیشنهادی: هوش مصنوعی عمومی چیست؟

 

Visme

سایت

Visme پلتفرمی برای طراحی گرافیکی آنلاین است که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، امکان ساخت انواع مختلفی از محتواهای بصری از جمله پاورپوینت‌ با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. این ابزار کاربرپسند با ویژگی‌های متنوع خود، به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به مهارت‌های طراحی حرفه‌ای، ارائه‌هایی جذاب و تاثیرگذار را خلق کنید.

مزایای استفاده از ویسمی در ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی، شامل موارد زیر می‌شود:

  • سرعت و سهولت در ساخت، با استفاده از قالب‌های آماده و ابزارهای هوش مصنوعی Visme.
  • امکان شخصی‌سازی کامل قالب‌ها، رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر و عناصر دیگر.
  • کتابخانه غنی از منابعی همچون تصاویر، آیکون‌ها، نمودارها و عناصر گرافیکی.
  • امکان همکاری هم‌زمان چندین نفر بر روی یک پروژه
  • خروجی‌های متنوع و امکان ذخیره پاورپوینت‌ها در فرمت‌های مختلف مانند PDF، PNG، GIF و HTML5.

با استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای پاورپوینت Visme، قادر خواهید بود ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کرده و پاورپوینت‌هایی با طراحی حرفه‌ای را این بسازید. این ابزار کاربردهای بسیاری در زمینه‌هایی همچون ایجاد ارائه‌های تجاری حرفه‌ای و جذاب، آموزش‌های تعاملی آنلاین و انواع مختلف محتواهای مارکتینگ مانند بنر، پوستر و اینفوگرافیک دارد.

 

مطلب پیشنهادی: ساخت آهنگ با هوش مصنوعی

 

Slidego

سایت

Slidego یک پلتفرم آنلاین بسیار محبوب است که به کاربران امکان می‌دهد و به سادگی به ساخت پاورپوینت‌ با هوش مصنوعی بپردازند. این پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی، طیف گسترده‌ای از قالب‌ها، تصاویر، نمودارها و عناصر گرافیکی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید ارائه‌های خود را با کمترین زمان و بیشترین کیفیت آماده کنید.

Slidego دارای مخزنی مملو از قالب‌های طراحی شده توسط طراحان حرفه‌ای است. این قالب‌ها در سبک‌ها و موضوعات مختلفی وجود داشته و به شما امکان می‌دهند تا پاورپوینتی متناسب با هر موضوعی را ایجاد کنید. این مخزن شامل مجموعه عظیمی از آیکون‌ها، نمودارها، تصاویر و سایر عناصر گرافیکی با کیفیت بالا است. پاورپوینت‌های ساخته شده با Slidego با تمام نرم‌افزارهای ارائه‌دهنده، مانند PowerPoint، Google Slides و Keynote سازگار هستند.

 

مطلب پیشنهادی: حذف صدای خواننده با هوش مصنوعی

 

Gamma

Gamma به عنوان یکی از مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی، توانایی‌های شگفت‌انگیزی در تولید محتوا، مانند پاورپوینت دارد. با استفاده از Gamma ، می‌توانید پرزنتیشن‌های حرفه‌ای و جذاب ایجاد کنید. Gamma ایجاد ایده‌های نو می‌تواند به شما در ساخت پاورپوینت کمک کند. این ابزار هوش مصنوعی برای پاورپوینت، ایده‌های خلاقانه و متنوعی را ارائه می‌دهد تا به شما در طراحی و سازماندهی مطالب پاورپوینت کمک کند. با در اختیار داشتن یک موضوع یا کلمات کلیدی نیز متن‌های جذاب و البته مختصری را برای اسلایدهای پاورپوینت تولید می‌کند. از نقاط مثبت ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی Gamma، ایجاد انیمیشن‌های ساده و جذابی برای آن است.

مراحل ساخت پاورپوینت با Gamma

  1. تعریف موضوع و هدف: ابتدا موضوع پاورپوینت خود را مشخص کرده و هدف خود از ارائه این پرزنتیشن را تعیین کنید.
  2. ایجاد ساختار: با استفاده از Gama، ساختار کلی پاورپوینت خود را طراحی کنید. این ساختار شامل تعداد اسلایدها، عناوین اصلی و فرعی، و ترتیب ارائه مطالب است.
  3. تولید محتوا: برای هر اسلاید، کلمات کلیدی یا یک جمله کوتاه به Gamma بدهید تا متن کامل اسلاید را برای شما تولید کند.
  4. طراحی اسلایدها: Gamma می‌تواند به شما در انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویر مناسب برای طراحی اسلایدها کمک کند. همچنین، می‌توانید از Gamma برای ایجاد انیمیشن‌های ساده استفاده کنید.
  5. ویرایش و بازبینی: پس از ایجاد اسلایدها، آن‌ها را به دقت ویرایش و بازبینی کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات صحیح و به‌روز هستند.

 

Beautiful.ai؛ دستیار هوشمند شما در طراحی ارائه‌های حرفه‌ای

سایت

Beautiful.ai با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، طراحی اسلایدها را به صورت خودکار انجام می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد تا بر محتوای ارائه خود تمرکز کنید.

ویژگی‌های شاخص Beautiful.ai عبارت‌اند از:

  • این ابزار به صورت خودکار طرح‌بندی و سبک اسلاید را انتخاب می‌کند و یک ارائه یک‌دستی ایجاد می‌کند.
  • ai طیف گسترده‌ای از قالب‌های آماده را دارد که برای انواع پاورپوینت‌ها قابل استفاده هستند.
  • می‌توانید به راحتی متن، تصاویر و نمودارهای خود را به اسلایدها اضافه کنید و آن‌ها را ویرایش کنید.
  • می‌توانید با سایر اعضای تیم خود به صورت هم‌زمان روی یک ارائه کار کنید.

 

آیا نتیجه ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی، بسیار حرفه‌ای می‌شود؟

پاسخ به این سوال خیر است. نتیجه ساخت پاورپوینت‌ با هوش مصنوعی، نتیجه حرفه‌ای نخواهد بود و کاستی‌هایی دارد؛ به عنوان مثال در انواع ابزار هوش مصنوعی برای پاورپوینت، محدودیت اسلاید وجود دارد و تعداد اسلایدها حداکثر 10 عدد است. به صورت رایگان نیز نمی‌توان از این ابزار بهره برد و برای استفاده طولانی مدت از آن‌ها باید اشتراک تهیه کنید. گاهی نیز امکان ذخیره فایل‌ها با فرمت PPT یا PPTX وجود ندارد. اغلب فایل‌ها با فرمت  به صورت فایل PDF یا ویدیویی ذخیره می‌شوند.

 

مقاله برای شما: طراحی لوگو با هوش مصنوعی

 

جمع‌بندی

ساخت پاورپوینت به طور معمول زمان زیادی از تهیه یک ارائه را به خود اختصاص می‌دهد. از طرفی یک ارائه جذاب، به زیبایی بصری جذابی هم نیاز دارد که در زمان کم امکان‌پذیر نیست. با پیشرفت و گسترش تکنولوژی اکنون می‌توان در کمترین زمان ممکن به ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی پرداخت. در این مطلب ابزارهایی را معرفی کردیم که می‌توانید برای ساخت پاورپوینت از آن‌ها بهره بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب ژاله برومند
توسعه محتوا، سئو و سوشیال مدیا مارکتینگ از علایق من هست و برای رسیدن به موفقیت و بهترین‌ها همیشه در تلاش هستم. در کنار تلاش برای رسیدن به موفقیت، همواره سعی در بروزرسانی اطلاعاتم دارم و کمک میکنم تا بین رقبای کسب و کار خودتون بدرخشید و برندی متمایز داشته باشید. برای شروع یک تجربه جدید، با من در ارتباط باشید. https://www.karlancer.com/profile/182210

دیدگاه شما

بدون دیدگاه