طراحی داخلی با هوش مصنوعی

28 شهریور 1403 - آخرین بروزرسانی: 28 شهریور 1403
هوش مصنوعی
زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

در عصر دیجیتال امروزی، هوش مصنوعی Artificial Intelligence که به اختصار AI نام دارد شاخه ای از علوم گسترده ی کامپیوتری است. در واقع، هدف هوش مصنوعی شبیه سازی فرایندهای هوش انسانی، توسط ماشین ها و یا توسط سیستم های کامپیوتری هست. طی این فرایند، هوش مصنوعی مانند یک انسان فکر می کند، داده های زیادی را پردازش می کند، مشکلات پیچیده را حل و در کمترین زمان ممکن کار را انجام می دهد. هوش مصنوعی در صنایع مختلفی از جمله طراحی دکوراسیون داخلی قابلیت استفاده دارد. هر آنچه که شما به عنوان یک طراح داخلی به آن فکر می کنید و برایتان مهم است را می بایست طبق دستوراتی به هوش مصنوعی داده و سپس طرح نهایی را تحویل بگیرید. تغییر دکوراسیون و چیدمان اتاق یا کل خانه، تست پالت های رنگی مختلف در طراحی، سفارشی سازی حداکثری برای مشتری، تست متریال های مختلف، بهینه سازی فضاها و نورپردازی از جمله قابلیت های هوش مصنوعی می باشد.

انجام پروژه‌ هوش مصنوعی با بهترین هزینه

 

معرفی سایت های برتر طراحی داخلی با هوش مصنوعی

طراحی داخلی

سایت ها و اپلیکیشن های زیادی کار طراحی داخلی با AI را برای ما انجام می دهند. برخی از این سایت ها عبارتند از:

  •  Remodeled Ai
  • Dreamhouse AI
  • AI Room Planner
  • REimagineHome
  • RoomGPT
  • SofaBrain
  • Decorilla
  • Foyr Neo
  • DecorAI
  • Archi ai
  • Spacely
  • Fotor

اساس کار تمامی این سایت ها کاملا شبیه به یکدیگر است. این نرم افزارها خواسته ی شما را به عنوان مشتری در قالب چندین سوال می پرسند و طرح پیشنهادی را برای شما می فرستند. در واقع کاری که شما به عنوان طراح روزها برای آن زمان لازم دارید در عرض چند ثانیه توسط این طراحان مجازی انجام می شود. برای اینکه لذت طراحی دکوراسیون داخلی با هوش مصنوعی را بچشید کارایی 5 نمونه از این سایت ها را برایتان شرح می دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

مطلب پیشنهادی: ساخت آهنگ با هوش مصنوعی

 

سایت طراحی داخلی  Archi AI  

هنگام ورود، سایت Archi ai نمایی از یک اتاق خالی و یک اتاق دیزاین شده را نمایش می دهد. برای شروع کار بعد از ثبت نام و  Sign up کردن شما وارد فضایی می شوید که نمونه کارها به عنوان قبل و بعد از طراحی نمایش داده می شود. شما به راحتی می توانید عکس اتاق خالی تان را با ابزارهایی شبیه 3DMAX طراحی و در این قسمت آپلود کنید و یا اگر به دنبال بازسازی هستید عکس فضای مبله شده را وارد کنید. در گام بعدی می بایست برای هوش مصنوعی مشخص کنید که نوع فضایی که می خواهید طراحی کنید چیست! اتاق خواب، سالن پذیرایی، اتاق کار، سرویس بهداشتی و…

در مرحله ی بعد می بایست theme یا همان طرح زمینه طراحی را مشخص کنید. گزینه های زیادی در این بخش هستند مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک، مینیمال و…

قسمت بعدی privacy هست که اگر نسخه ی رایگان را استفاده می کنید می بایست روی public قرار دهید. حالا دکمه ی Generate را بزنید و صبر کنید هوش مصنوعی نتیجه ی کار را نمایش دهد. اگر شما یک فضای خالی را به نرم افزار بدهید خروجی کار فقط تغییر در رنگ کف، دیوارها، نقش و نگارهای در و پنجره، نورپردازی و موضوعاتی که زمینه ی طراحی را مشخص می کند هست و هیچگونه Object ای در فضا اضافه نمی شود.

حالا اگر شما یک عکس رندر را به جای عکس فضای خالی آپلود کنید نتیجه ی کار کاملا متفاوت خواهد شد. این بار خروجی کار شامل تغییراتی در نوع چیدمان وسایل، هارمونی رنگ های بکاررفته، استفاده ی بهینه و کافی از گل، گلدان، تابلو، استند و کلا وسایل تزیینی برای نشان دادن سبکی که انتخاب کردید می شود.

مساله ی مهم در استفاده ی رایگان از سایت Archi Ai این هست که با هر ایمیلی که ثبت نام می کنید فقط سه طراحی می توانید انجام بدهید.

سایت طراحی دکوراسیون Decorilla

ابتدای ورود به سایت Decorilla با شعار تبلیغاتی ” شما عاشق فضاهای طراحی ما خواهید شد ” روبرو می شوید. در واقع شما با یکی از نرم افزارهای حرفه ای طراحی داخلی با AI روبرو هستید. بعد از اینکه به صورت رایگان با اکانت گوگل خود وارد می شوید decorilla  ده سبک مختلف از طراحی را به شما نشان می دهد که می بایست یکی را انتخاب کنید. در واقع با این انتخاب هوش مصنوعی متوجه ی سلیقه ی شما خواهد شد. در مرحله ی بعد نوع فضا را باید انتخاب کنید. دوازده نوع فضا مثل فضاهای اداری، اتاق خواب، آشپزخانه، سالن و… به شما نمایش داده می شود. در اینجا می توانید هر تعداد فضاهای متفاوت یا مثلا پنج اتاق خواب انتخاب کنید.

در مرحله ی بعدی اطلاعات تماس، چگونگی آشنایی با این سایت، میزان بودجه ی تقریبی که برای مبله کردن و خرید وسایل در نظر گرفتید و هر آنچه که دوست دارید در طراحی برایتان لحاظ شود را می بایست بصورت شفاف برای هوش مصنوعی توضیح دهید. بعد از اتمام این مراحل برای ارائه ی نتیجه ی کار طرح های برنزی، نقره ای و طلایی طراحی با گارانتی برای شما نشان داده می شود که اشخاص طراح نیز روی آن ها نظر می دهند.

سایت طراحی Remodeled AI

طراحی داخلی

اگر دانش، سلیقه یا فرصت دیزاین کردن اتاق خود را ندارید با استفاده از هوش مصنوعی Remodeled Ai به راحتی و بدون دردسر می توانید فضای خود را طراحی کنید. شعار تبلیغاتی این هوش مصنوعی این هست: خانه ی خود را به روش خود طراحی کنید! این سایت به راحتی کار یک طراح را برای شما انجام می دهد و مطابق شعار صاحبانش شما با ورود به Remodeled Ai فقط چند دقیقه با خانه ی رویایی تان فاصله دارید. بعد از ثبت نام در این سایت عکسی که می خواهید بازطراحی شود را آپلود کنید. دقت کنید که فقط سه عکس به صورت رایگان قابل طراحی هست. در مرحله ی بعد می بایست تم فضا را مشخص کنید. زمینه های مدرن، کلاسیک، وینتیج، بوهمیان، صنعتی و…

گزینه های بعدی در مورد متریالی هست که قصد دارید در طراحی استفاده کنید انواع چوب ها، شیشه ها، سنگ های تزیینی و کریستال ها، چرم و…

حالا نوبت به انتخاب پالت رنگی می رسد. تنوع زیادی از انواع پالت ها هست که به دلخواه می بایست یکی را انتخاب کرده و نوع فضا و اتاقی که در نظر دارید هم مشخص می کنید. طراحی که این هوش مصنوعی به شما تحویل می دهد بسیار متمایز از طرح اولیه هست و شما به وضوح انتخاب های خود را با بهترین سلیقه از چیدمان مشاهده می کنید.

سایت طراحی دکوراسیون داخلی SofaBrain

شما با SofaBrain یک ابزار کاملا رایگان و فوق العاده سریع برای طراحی داخلی با هوش مصنوعی دارید. وجه تمایز این هوش مصنوعی از آنچه قبل تر توضیح داده شد در سوالاتی هست که نرم افزار برای خروجی بهتر از کاربر می پرسد. مثل همیشه بعد از ثبت نام و لاگین وارد سایت می شوید و عکسی از آنچه که می خواهید طراحی یا بازسازی کنید آپلود می کنید اینجا به طور دقیق از شما سوال می شود که قصد دارید چه کاری انجام دهید؟

Redecorate : آیا به دنبال تغییردکوراسیون آنچه دارید هستید؟

Empty Room: آیا می خواهید یک اتاق خالی را بصورت مجازی پر کنید؟

Change Color: آیا در پی این هستید که فقط یک تغییر رنگ ایجاد کنید؟

Improve & Replace: آیا به دنبال جایگزینی یا بهبود قسمت خاصی هستید؟ اگر این گزینه را انتخاب کنید مرحله ی بعد می بایست دقیقا مکانی که در عکس به دنبال تغییر آن هستید را مشخص کنید.

Sketch & Renders: آیا می خواهید ایده های خود را زنده کنید؟

Full to Empty: آیا دوست دارید یک اتاق شلوغ را به اتاقی خالی و خلوت تبدیل کنید؟

Furniture Staging: آیا به دنبال مبلمان کردن فضا هستید؟

بعد از اینکه این مرحله را طی کردید درست مانند نرم افزارهای قبلی باید نوع فضا، پالت رنگی، سبک مورد نظر را انتخاب کنید و دکمه ی Generate را بزنید و حالا کار تمام است. اکنون شما در عرض چند ثانیه می توانید جادوی هوش مصنوعی را در قاب یک عکس ببینید.

سایت طراحی با هوش مصنوعی Dreamhouse Ai

سایت طراحی با هوش مصنوعی Dreamhouse Ai بیش از 35 استایل طراحی برای خانه ارائه می کند. این مدل ها همان ابتدای کار و در صفحه ی اول وجود دارد که شما برای شروع باید یکی از آن ها انتخاب کنید. سپس یک نام برای پروژه ی خود انتخاب می کنید. در نظر داشته باشید که فعلا فقط یک بار بصورت رایگان می توانید از این هوش مصنوعی استفاده کنید و برای استفاده های بعدی می بایست نسخه ی پرو آن را تهیه کنید. گزینه ی بعدی از شما سوال می پرسد که فضایتان چیست و در طراحی قصد انجام چه کاری را دارید؟ می خواهید یک دکور سفارشی و خاص بزنید؟ وسایلی دارید که می خواهید آن ها حذف کنید ولی نمی دانید چه چیزی جایگزین کنید؟ یا بطور کلی می خواهید خانه را از وسایل خالی کنید و دوباره آن را بازسازی کنید؟ و…

حالا نوبت انتخاب پالت رنگی دلخواهتان است. هارمونی رنگ را انتخاب و دکمه ی طراحی را بزنید تا زیبایی کار این نرم افزار را مشاهده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: برترین ابزارهای ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی

 

مزایا و معایب طراحی داخلی با AI

طراحی داخلی

هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند در طراحی داخلی مورد استفاده قرار گیرد و به طراحان کمک کند تا کارآمدتر و خلاق‌تر باشند. با این حال، برای دستیابی به بهترین نتایج، استفاده از AI باید به صورت مکمل با خلاقیت و تجربه انسانی باشد. در آینده، با پیشرفت فناوری AI، می‌توان انتظار داشت که نقش آن در طراحی داخلی بیش از پیش پررنگ شود و به ایجاد فضاهایی زیبا و کارآمد کمک کند. اما استفاده از این تکنولوژی چه مزایا و معایبی دارد؟ 

مزیت های طراحی با هوش مصنوعی 

  • ایجاد محیط هایی سازگار با محیط زیست با حداکثر کارایی و بهره روی از انرژی، انتخاب متریال های پایدار و جایگزینی آن به جای متریال های سنتی که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند.
  • افزایش کارایی طراحی با هوش مصنوعی به علت تغییر و بهبود روش های ایده پردازی
  • بهینه سازی مصرف انرژی با طراحی سیستم روشنایی، گرمایشی – سرمایشی و…
  • ایجاد طرح های زیبایی شناسی از طریق الگوریتم های یادگیری ماشینی
  • ایمن سازی و هوشمند ساختن فضا به کمک هوش مصنوعی
  • افزایش سرعت طراحی و تغییرات چند باره طبق نظر مشتری
  • شناسایی دقیق آنچه که مشتری در ذهن خود دارد
  • شخصی سازی حداکثری فضاها با هوش مصنوعی

معایب طراحی دکوراسیون داخلی با هوش مصنوعی

  • وابستگی بیش از اندازه به داده ها بطوریکه اگر یک پارامتر اشتباها وارد شود کل طراحی تغییر می کند.
  • عدم رعایت حفظ حریم خصوصی افراد با به اشتراک گذاری کامل اطلاعات
  • پیچیدگی و محدودیت های فنی طراحی در مقابل ذهن پویای انسان
  • خالی بودن جای شهود انسانی در طراحی داخلی با AI
  • عدم داشتن رابط کاربری مناسب در برخی از نرم افزارها

 

مطلب پیشنهادی: طراحی لوگو با هوش مصنوعی

 

آیا طراحی داخلی با AI جایگزین مناسبی برای طراحان داخلی است؟

طراحی داخلی

سرعت جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل و پردازش ابزارهای هوش مصنوعی به قدری بالاست که به هیچ وجه قابل مقایسه با انسان نیست. انسان ها برای بقا ناگزیرند حرکت خود را با هوش مصنوعی همسو کنند. هیچ بعید نیست چند سال آینده اکثر مشاغلی که امروز کارشناسان انجام می دهند به هوش مصنوعی سپرده شود. چیزی که واضح است بسیاری از افراد شغل های خود را از دست خواهند داد. ولی نه با سرعت! درست مثل آنچه که در انقلاب صنعتی رخ داد و انجام کارهای تکراری و ساده از انسان به ماشین انتقال پیدا کرد و خیلی از کارگران ساده از کار بیکار شدند. با ظهور هوش مصنوعی در عرصه های مختلف علمی، فناوری و اجرایی اتفاقی شبیه به همان دوران رخ می دهد.

قابلیت های هوش مصنوعی قابل انکار نیست ولی در هر حال طراحی داخلی با هوش مصنوعی هم خالی از اشکال و ایراد نیست. به هر حال شاید با دستورات خشک و صرفا نگارشی که به نرم افزار می دهیم به درستی نتوانیم آنچه که نیاز داریم به هوش مصنوعی القا کنیم. اما نمی توانیم منکر طراحی فوق العاده ی این ابزار هم بشویم. بنابراین به نفع ماست که بر موج تکنولوژی های نوظهور سوار شویم و سبک و شیوه ی زندگی مان را تغییر بدهیم. یادمان باشد هر آنچه که تغییر نکند محکوم به فناست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب ژاله برومند
توسعه محتوا، سئو و سوشیال مدیا مارکتینگ از علایق من هست و برای رسیدن به موفقیت و بهترین‌ها همیشه در تلاش هستم. در کنار تلاش برای رسیدن به موفقیت، همواره سعی در بروزرسانی اطلاعاتم دارم و کمک میکنم تا بین رقبای کسب و کار خودتون بدرخشید و برندی متمایز داشته باشید. برای شروع یک تجربه جدید، با من در ارتباط باشید. https://www.karlancer.com/profile/182210

دیدگاه شما

بدون دیدگاه